onsdag 8. februar 2017

Oppstart og organisering av arbeidet

Vi fikk i stand et møte med kommunen før jul. Innhold som etter deres syn burde oppdateres var blant annet ny bebyggelse, nye veier og stier (også blåmerkede), skiløyper og veibommer.

De var ikke så opptatt av tekstdelen (på baksiden av kartet). Det kunne gjerne erstattes med reklame hvis vi kunne få det til.

Vi spurte to grafiske bedrifter om prisoverslag for trykking. Tilbudene var nokså like, rundt 10.000 kroner for 2.000 eksemplarer.






Planen var å opprette en redaksjonskomité som skulle bestå av erfarne tur- og skigåere med god lokalkunnskap og fordele oppgaver etter kompetanse og interesse:
  • organisere synfaringen og ha overordnet ansvar for kartarbeid
  • innhenting av bidrag i form av bilder og tekst
  • finne støttespillere og samarbeidspartnere
  • skaffe sponsorer og reklame
  • løpende administrasjon
Jeg så for meg å begrense mitt ansvar til det karttekniske, og antok at jeg trengte mellom 30 og 40 timer til det. Timelistene mine viste til slutt at bare ajourføringen og redigeringen tok 10 ganger så lang tid.